tjugoårs ångest

00.51. Då blir jag tjugo. Vilket innebär roligt, på det sättet att det är min dag. Och oroväckande, för att tiden går så himla fort.
Alla över tjugo plågar mig genom att säga att tiden efter tjugo är den som går snabbast.
Jag undrar bara vart mitt nittonåriga liv har tagit vägen, för det var ju förra året som jag fyllde arton? Och visst var det i sommras som jag tog studenten, inte för två år sedan?


Jag vill inte bli äldre. Jag vill inte få rynkor, grått hår och valkar. Hängbröst och celluliter.
Tur man fyller år dagen innan nyårsafton. Det blir lätt att komma på ett nyårslöfte detta året.

För som tjugoåring, gammal eller ung, jag ska i alla fall vara mer fantastisk än någonsin 2009!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0